Louis-Pepler Engelbrecht

Implantoloog

Louis-Pepler Engelbrecht is in 2001 als tandarts afgestudeerd. Na zijn studie is hij als algemeen practicus werkzaam geweest in diverse groepspraktijken. Vanwege zijn specifieke interesse voor de implantologie starte hij in 2011 met de 3-jarige post-doctorale masteropleiding tot Implantoloog aan het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam (ACTA). Na de succesvolle afronding van deze studie in 2014 werkte hij als specialist tandarts-implantoloog in diverse praktijken. Pepler houdt zich met name bezig met complexe implantologische behandelingen zoals fronttandvervangingen, geavanceerde botopbouwtechnieken- en materialen en volledige gebitsrehabilitaties.

Louis-Pepler Engelbrecht staat als implantoloog ingeschreven bij de Nederlandse Vereniging voor Orale Implantologie (NVOI). Tevens is hij lid van de International Team for Implantology (ITI) en bij de Kwaliteitsregister Tandartsen (KRT) geregistreerd.

BIG registratienummer: 49056403502

Curriculum vitae

  • MSC. Implantology, ACTA, Amsterdam
  • University of Pretoria, Pretoria, ZAF BChd
  • Die Wilgers Highschool, Pretoria, ZAF Senior Certificate
  • Honors: Academic colours 1995
    Sept 2010 – Sept 2013

2001-1995

  • 20th ITI Education Week Bern, Switzerland, Dr. Daniel Buser et al.(Aug. 2010)
  • ‘Parochirurgie en implantologie in de moderne tandartspraktijk – live chirurgie’ ITI, Drs. G.N.T. de Quincy en Drs. H Kuit.
  • ‘Fase IV- Botregeneratie & Sinusbodemverhoging’ Camlog- Dr. GL de Lange.
  • ITI World Symposium 2010, Geneva
  • ‘Masterclass Orale Implantologie ACTA-DE’
  • ‘Implanteren in de algemene praktijk ITI-Straumann’
  • ‘Orale implantologie –basiscursus ACTA-DE’
  • 4 Day Hands-on course- Bicon Dental Implants
  • Attended diverse lectures and congresses over the years i.e. ITI Congress Benelux, Rerooted, Gezamenlijk NVOI en NVvP najaarscongres, 15th Dutch ITI Congress, Nobel Biocare World Tour Maastricht, ‘Risico’s binnen de orale implantologie’ etc. and are Part of the Camlog as well as ITI Regional study groups.